Czy wiesz, że ... ?
Park w Arkadii
Park w Arkadii, założony w stylu angielskim w 1778 roku to jeden z najlepiej zachowanych parków romantycznych w Polsce. Założycielką parku była Helena z Przeździeckich Radziwiłłowa. W parku rozrzuconych jest mnóstwo romantycznych pawilonów m.in. Domek Gotycki z Grotą Sybilli, Dom Burgrabiego z Łukiem Greckim, Przybytek Arcykapłana i wiele innych.
Aktualności
„Łazik” już na kołach
19 marca 2018
Trwa odbudowa Fiata 508 „Łazika”, zapoczątkowana w 2013 r. przez członków Stowarzyszenia Historycznego im. 10 Pułku Piechoty z Łowicza. To kolejne przedsięwzięcie pasjonatów historii, odtwarzających tradycje, stacjonującego przed drugą wojną światową pułku łączności, na którego wyposażeniu był podobny model samochodu.
Dzięki pomocy Stanisława Popowicza, udało się przywrócić mechanikę pojazdu i postawić go na kołach. Obecnie trwają prace nad wyglądem zewnętrznym. Kształt historycznego nadwozia przywraca pojazdowi Marcin Gajda z łowickiej firmy 25 Body Work.
- Obaj Panowie są wielkimi miłośnikami zabytkowych aut i specjalistami w swoich dziedzinach. Ich dokładność w zakresie wykonywanych prac pozwala wierzyć, że auto będzie odtworzone niemal idealnie, pisze Piotr Marciniak, prezes stowarzyszenia. W zakresie detali i oryginalnych części pomocą służy „dziesiątakom” Krzysztof Sikorski, pasjonat przedwojennej motoryzacji z Wrocławia.
To jednak nie koniec prac. W kolejnym etapie planowane jest zrekonstruowanie foteli, kanapy i dachu samochodu. Koszty są bardzo duże, dlatego też „dziesiątacy” zachęcają wszystkich do wsparcia przedsięwzięcia, chociażby w formie przekazania 1 % na renowację „Łazika”.
Polski Fiat 508 III/W Łazik - polski samochód osobowo-terenowy zaprojektowany i skonstruowany w 1935 roku w Biurze Studiów PZInż przez inż. M. Świerczyńskiego (przy udziale inż. T. Tańskiego) z przeznaczeniem dla Wojska Polskiego. Samochód ten konstrukcyjnie wywodził się z cywilnego samochodu osobowego Polski Fiat 508 III Junak. Produkcję samochodu 508 III/W Łazik rozpoczęto w 1936 roku, a pierwsze pojazdy dla wojska dostarczono w 1937 roku. Ogółem w latach 1936 – 1939 zbudowano około 1500 sztuk łazików.
Parametry - silnik gaźnikowy PZInż 117 o pojemności 995 cm³ i o mocy 24 KM (17,7 kW) przy 3600 obr./min., Długość-3115 mm, Szerokość-1400 mm, Wysokość-1380 mm, Rozstaw osi-2300 mm, Masa-760 kg, Prędkość- 100 km/h
- Obaj Panowie są wielkimi miłośnikami zabytkowych aut i specjalistami w swoich dziedzinach. Ich dokładność w zakresie wykonywanych prac pozwala wierzyć, że auto będzie odtworzone niemal idealnie, pisze Piotr Marciniak, prezes stowarzyszenia. W zakresie detali i oryginalnych części pomocą służy „dziesiątakom” Krzysztof Sikorski, pasjonat przedwojennej motoryzacji z Wrocławia.
To jednak nie koniec prac. W kolejnym etapie planowane jest zrekonstruowanie foteli, kanapy i dachu samochodu. Koszty są bardzo duże, dlatego też „dziesiątacy” zachęcają wszystkich do wsparcia przedsięwzięcia, chociażby w formie przekazania 1 % na renowację „Łazika”.
Polski Fiat 508 III/W Łazik - polski samochód osobowo-terenowy zaprojektowany i skonstruowany w 1935 roku w Biurze Studiów PZInż przez inż. M. Świerczyńskiego (przy udziale inż. T. Tańskiego) z przeznaczeniem dla Wojska Polskiego. Samochód ten konstrukcyjnie wywodził się z cywilnego samochodu osobowego Polski Fiat 508 III Junak. Produkcję samochodu 508 III/W Łazik rozpoczęto w 1936 roku, a pierwsze pojazdy dla wojska dostarczono w 1937 roku. Ogółem w latach 1936 – 1939 zbudowano około 1500 sztuk łazików.
Parametry - silnik gaźnikowy PZInż 117 o pojemności 995 cm³ i o mocy 24 KM (17,7 kW) przy 3600 obr./min., Długość-3115 mm, Szerokość-1400 mm, Wysokość-1380 mm, Rozstaw osi-2300 mm, Masa-760 kg, Prędkość- 100 km/h
Warto zobaczyć
Na skróty
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera by otrzymywać najświeższe informacje z Łowicza i okolic.
Podaj adres e-mail:
Podaj adres e-mail:
Kontakt
Urząd Miejski w Łowiczu
Kod pocztowy: 99-400, ŁowiczPlac: Stary Rynek 1
Tel.: 46 830 91 51, 830 91 52
Fax.: 46 830 91 60
E-mail: umlowicz@um.lowicz.pl
design by fast4net